Media społecznościowe to szerokie pojęcie. Służą już nie tylko – wedle definicji – do gromadzenia się wokół danej społeczności i podtrzymywania relacji, ale także (a może teraz i głównie) do wymiany informacji czy reklamowania. Z ich funkcją bezpośrednio związany jest rodzaj. Poniżej znajdziesz podstawową klasyfikację social mediów wraz z przykładami.
Podstawowowy typ to serwisy społecznościowe, które mają na celu skupienie różnych społeczności, nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów oraz inne działania z nimi związane. Przykłady: dziś Facebook, kiedyś Nasza Klasa czy Grono.net.
Serwisy contentowe, czyli te zawierające przede wszystkim content (treść – obrazy, filmy, grafiki, zdjęcia) tworzone przez internautów. Przykłady: Instagram, YouTube, Kwejk, Demotywatory.
Mikroblogi, a więc serwisy z możliwością umieszczenia krótkich tekstów w formie komunikatów, przekazów. Przykład: Twitter.
Blogi, czyli dzienniki internetowe, na których można publikować wpisy z treścią i grafiką o dowolnej tematyce. Przykład: blogspot.com, wordpress.com.
Fora będące najstarszym typem mediów społecznościowych. To skupisko grupy wypowiadającej się na dany temat. Przykład: forum.gazeta.pl.
Serwisy Q&A z możliwością zadawania pytań danemu użytkownikowi i uzyskiwania na nie odpowiedzi. Przykład: Ask.fm.
Internetowe serwisy informacyjne będące agregatem najpopularniejszych bieżących tematów w Internecie. Przykład: wykop.pl.
Społecznościowe serwisy z funkcją geolokalizacji, które dają również możliwość meldowania się w danym miejscu. Przykład: foursquare.com.