Technologia jest nieodłącznym elementem codzienności, również biznesowej, wyznaczając kierunek nowoczesnym przedsiębiorstwom. Marketing wraz z postępującą digitalizacją stworzył nową jakość w kontekście współczesnej komunikacji nastawionej na dwukierunkowość, licząc się ze wzrostem świadomości konsumentów. Co to oznacza?
Zmiana warty
Firmy coraz chętniej inwestują w nowe technologie, wykorzystując potencjał jaki niesie za sobą usprawnianie procesów, w tym działań marketingowych. Jedną z istotniejszych zmian, jakie zostały odnotowane w minionym roku, to zmiana dominacji na rynku reklamowym. W Polsce w pierwszym kwartale 2019 roku, wydatki na reklamę online wyniosły 1,08 mld zł, czyli o 8,8 procent więcej niż w 2018 (badania IAB AdEx). Po raz pierwszy budżet na reklamę w Internecie przewyższył nakład na telewizję.
IT i dział marketingu
W dobie marketingu przyszłości współpraca na linii: IT – dział marketingu nie jest niczym nowym. To standard jeżeli zależy nam na wykorzystaniu potencjału w takich obszarach jak: customer voice, analiza konkurencji, czy też działanie w czasie rzeczywistym. Potrzebny jest tutaj dialog do podejmowania odpowiednich decyzji z zakresu rozwiązań technologicznych, tak aby prawidłowo funkcjonowały i przynosiły oczekiwane efekty. Wykorzystanie marketingu technologicznego pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb klientów, zwiększając atrakcyjność oferty i tym samym sprzedaż.
Rozwój technologii przyczynia się do powstawania coraz to nowszych narzędzi dla marketerów, ułatwiając ich pracę oraz podnosząc jakość wykonywanych usług. Marketer wykorzystujący narzędzia w kampanii ma szansę na zwiększenie jej efektywności oraz na lepsze dopasowanie działań w przyszłości.