Polityka cookies – zmiany w ciasteczkach w przeglądarce Chrome

by Redakcja Marketing PRO
Polityka cookies. Sprawdź, co Google zmienia w ciasteczkach w Chrome.

Polityka cookies w przeglądarce Chrome ulega istotnym zmianiom! Google zmienił zdanie. Sprawdź, co to oznacza!

Co się zmienia w polityce cookies?

Nowa polityka cookies ma na celu zwiększenie kontroli użytkowników nad danymi osobowymi. Teraz mogą decydować, czy chcą akceptować ciasteczka stron trzecich (3rd-party cookies). Dzięki rezygnacji będą mogli ograniczyć śledzenie ich aktywności w sieci. 

Czym są 3rd-party cookies?

Third-party cookies to małe fragmenty kodu, które są umieszczane na stronach internetowych przez zewnętrzne podmioty w celu śledzenia aktywności użytkowników w sieci. 

To właśnie one pozwalają reklamodawcom tworzyć profile użytkownika i personalizować reklamy. Choć ciasteczka ułatwiają życie marketingowcom, to jednak budzą niepokój użytkowników związany z naruszaniem ich prywatności. 

Jakiś czas temu Google podało informację o tym, że decydują się na wycofanie ciasteczek ze swojej przeglądarki Chrome. Informacja wywołała niezłe poruszenie w branży marketingowej. Chrome nie byłoby bowiem pierwszą przeglądarką, która przeszła ten proces. Wcześniej cookies zniknęły z Firefoxa, Safari i Edge’a. Na szczęście – dla marketerów – Google zmieniło zdanie. 

Co to faktycznie zmienia dla użytkowników?

Choć zmieniana polityka cookies jest odpowiedzią na rosnące obawy o prywatność, niektórzy zwracają uwagę na to, że wielu użytkowników może nie zmieniać domyślnych ustawień, co pozwoli stronom na dalsze ich śledzenie. Zmiana tego jest bowiem dobrowolna, a dodatkowe kliknięcia myszką mogą skutecznie zniechęcać użytkowników stron, którzy albo będą po prostu zgadzać się na wszystkie cookies, albo na żadne. 

Nowa polityka może jednak wpłynąć na branżę reklamową, która w dużej mierze opiera się na danych z ciasteczek stron trzecich, jeśli okaże się, że faktycznie wielu użytkowników świadomie podejmuje tę decyzję. 

Google pracuje również nad inicjatywą Privacy Sandbox, mającą na celu opracowanie technologii reklamowych z większym naciskiem na prywatność użytkowników. Co o tym sądzisz? Daj znać!

Być może zainteresują Cię także nowości na Instagramie. Sprawdź!

Podobne artykuły

Zostaw komentarz

Strona używa ciasteczek, żeby lepiej dopasować optymalizować content. Akceptuje Więcej