Świąteczne reklamy – magia marketingu w okresie Świąt

by Redakcja Marketing PRO
Świąteczne reklamy wideo 2024. Sprawdź najlepsze świąteczne reklamy.

Święta Bożego Narodzenia – na ten okres w roku chyba wielu z nas czeka najbardziej! Nie tylko z powodu śniegu czy prezentów. My, marketerzy, nie możemy się także doczekać nowych spotów reklamowych polskich marek. Czy zachwycą nas, złapią mocno za serce, wzruszą? A może zostaną w naszych głowach na długo… „Jakaaa pięknaaa i dłuugaa reeeklaaama Apartuuuuu…”. Zapraszamy do rzucenia okiem na tegoroczne najlepsze świąteczne reklamy! 

Co to jest (świąteczna) reklama wideo?

Na początek dwa słowa o reklamie wideo, bo do nich będziemy się odnosić w poniższych przykładach. Reklama to forma komunikacji marketingowej, której celem jest promowanie produktów, usług lub idei. Reklamy wideo wykorzystują ruchomy obraz, dźwięk i często narrację, aby w bardziej angażujący sposób przekazać swoje przesłanie. W okresie świątecznym reklamy wideo, zarówno w telewizji, jak i w Internecie, nabierają szczególnego charakteru, budując emocjonalne relacje z odbiorcami i wzmacniając wizerunek marek.

Co charakteryzuje świąteczne reklamy marek?

Reklamy świąteczne często bazują na emocjach, wykorzystując motywy rodzinne, wspólnotowe i nostalgiczne. Wiele z nich opiera się na wartościach, takich jak miłość, bliskość czy hojność, a ich wizualna oprawa pełna jest symboli Bożego Narodzenia – światełek, choinek czy śniegu. 

Co powinna mieć dobra reklama świąteczna?

– Emocjonalną narrację – opowieść, która angażuje widza i wzbudza pozytywne uczucia.

– Estetykę świąteczną – dekoracje, kolory i muzykę charakterystyczną dla Bożego Narodzenia.

– Autentyczność – historie, które rezonują z codziennymi doświadczeniami odbiorców.

– Wyraźny przekaz – zachętę do działania, np. zakupu produktu lub zaangażowania.

Przykłady najlepszych reklam świątecznych ubiegłych lat

Świąteczne reklamy mogą uderzać w różne nuty. To znaczy mogą nas rozśmieszać lub wzruszać. Zwykle firmy obierają te dwa kierunki, tworząc swoje reklamy na święta. Jednak nie wszystkie reklamy świąteczne zostają na długo w naszej pamięci, a te, które zostają, nie zawsze są obiektywnie najlepsze… Tak na przykład z sentymentem wracamy do pięknej i długiej reklamy Apartu z 2020 roku. 

Trochę się pośmialiśmy, więc przejdźmy teraz do reklam świątecznych, które naprawdę warto sobie przypomnieć. 

Amazon

Trudno przejść obojętnie obok świątecznych reklam Amazona, dlatego podrzucamy dwie! Pierwsza z nich świetnie oddaje klimat świątecznego nastroju przy wigilijnym stole. No bo kto nigdy nie dostał przy takiej okazji pytania, na które wcale nie miał ochoty odpowiadać?

W 2023 roku Amazon wypuścił świąteczną reklamę, w której główną rolę grają trzy seniorki. Jedna z nich postanawia sprawić im naprawdę niezwykły prezent. Trudno się nie wzruszyć.

Allegro

Świąteczne reklamy Allegro od kilku lat nieustannie nas zachwycają. Ciężko wybrać jedną, więc także podrzucamy dwie!

Samsung Polska

Samsung Polska do zeszłorocznej reklamy świątecznej zaprosił polskiego rapera – Sokoła. Prosto, zwięźle i na temat.

Disney

Reklama Disney’a z 2023 roku przypomniała nam, że nie ma tylko jednego dobrego sposobu na obchodzenie Świąt Bożego Narodzenia.

Coca-Cola

Ta reklama Coca-Coli po prostu chwyciła nas za serce i wzruszyła. 

IKEA

W zestawiu nie mogło oczywiście zabraknąć marki IKEA, którą kojarzymy bardzo dobrze z udanych RTM-ów. W swojej świątecznej reklamie z 2020 roku przypomniała odbiorcom o tym, że w trakcie świąt marnuje się wiele jedzenia.

Volvo

Świąteczna reklama z przesłaniem? Jeszcze jak! Zapraszamy do przypomnienia sobie świątecznej reklamy Volvo z 2019 roku, która promuje wypożyczalnię choinek marki. Więcej szczegółów w wideo.

YES

A co powiesz na świąteczną reklamę, która wcale nie jest aż tak świąteczna? Ta reklama marki YES została poświęcona kobietom i święta nie grają w niej pierwszych skrzypiec. Co o niej sądzisz?

Świąteczne reklamy na rok 2024

Święta coraz bliżej, więc firmy wystartowały z publikacjami swoich świątecznych reklam na 2024 rok. Nie wszyscy zaczęli tak dobrze, jak myśleli… Przyjrzyjmy się bliżej kilku reklamom.

Coca-Cola

W tym roku Coca-Cola wpadła na pomysł, żeby ograniczyć budżet na świąteczną reklamę i wygenerowała ją przez AI. Jak im wyszło? Internet ma już swoje zdanie na ten temat. Chętnych zapraszamy do podzielenia się swoimi wrażeniami!

T-Mobile

Przejdźmy do czegoś pozytywnego! Tegoroczna świąteczna reklama T-Mobile wzrusza i przypomina o tym, co w świętach jest najważniejsze.

Rossmann

W swojej tegorocznej reklamie świątecznej, Rossmann postawił na raczej krótką i prostą narrację. Trudno powiedzieć, aby reklama wzruszała czy bawiła. A Ty co o niej sądzisz?

John Lewis

W tej świątecznej reklamie dzieje się tak wiele, że można się zgubić, ale jej zakończenie do nas przemawia. No i ten motyw Narnii! Sam zobacz.

IKEA

Pieski w świątecznej reklamie? O tak! Tegoroczna reklama IKEA może wzruszyć bardziej wrażliwych odbiorców. Ostrzegamy! 😉

Świąteczne reklamy dla każdego

Świąteczne reklamy to nie tylko narzędzie marketingowe, ale również element kultury i tradycji w wielu krajach. Każda z nich w jakiś sposób przypomina nam o znaczeniu chwil spędzanych z bliskimi, budując pozytywne (zwykle ;)) skojarzenia z promowaną marką. Zwykle wzruszamy się lub śmiejemy, ale zdarza nam się też z niedowierzaniem oglądać to, co twórcy dla nas przygotowali. Daj znać, czy Ty masz swoją ulubioną reklamę świąteczną i jak oceniasz tegoroczne!

Podobne artykuły

Zostaw komentarz

Strona używa ciasteczek, żeby lepiej dopasować optymalizować content. Akceptuje Więcej