Wybory do Europarlamentu w social mediach

by Redakcja Marketing PRO
Jak promowano wybory do Europarlamentu w social mediach?

Media społecznościowe to nie tylko źródło memów o politykach i narzędzie do szerzenia dezinformacji oraz propagandy. Coraz częściej za ich pomocą przypomina się o ważnych wydarzeniach, w których możemy i powinniśmy brać udział, a na co pozwala nam ustrój demokratyczny. Sprawdźmy, jak w tym roku wykorzystywano media społecznościowe, aby zachęcać ich użytkowników do pójścia na wybory do Europarlamentu. 

Jak promowano wybory do Europarlamentu w mediach społecznościowych?

Poniżej znajdziesz kilka przykładów wykorzystania Facebooka, Instagrama, X (dawniej Twitter) czy TikToka, w celu zachęcenia odbiorców do skorzystania z prawa oddania głosu w wyborach do Europarlamentu.

  1. Meta

W aplikacjach Mety na feedzie pojawiały się komunikaty przypominające o wyborach i o tym, aby oddać swój głos.
Co więcej, Meta od jakiegoś czasu umożliwia reklamowanie na swoich platformach kampanii, które dotyczą tematów społecznych, politycznych i wyborów. Ponieważ Meta dąży do tego, aby reklamy były przejrzyste, legalne i autentyczne, reklamodawcy muszą przejść proces zatwierdzenia takich materiałów.

  1. Influencerzy

Konta z wielkimi zasięgami na Instagramie (@michalmarszal czy @makelifeharder) w poprzedzających wybory tygodniach i dniach przypominali o dacie wyborów, zachęcali do głosowania i szerowali informacje na temat tego, jak zmienić miejsce głosowania i jak poprawnie oddać głos.

  1. Wirtualni influencerzy

Nie tylko żywe osoby wykorzystywały swoje media społecznościowe do promowania wyborów i zachęcania do oddania swojego głosu. To samo robiła wirtualna influencerka Meta_Queen. Zobacz jej wideo. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, to o wirtualnych influencerach pisaliśmy przy okazji tego artykułu.

  1. Serie podcastów z politykami

U kilku podcasterów można było wysłuchać rozmów z politykami, kandydującymi do Parlamentu Europejskiego, które udostępniali na popularnych platformach streamingowych i swoich mediach społecznościowych. Jednym z nich jest np. Żurnalista.

  1.  Reklamy wideo

Tradycyjnie, komitety wyborcze poświęciły część środków na stworzenie materiałów wideo i opłacenie reklam na różnych platformach, np. na YouTube.

Zauważyłeś jeszcze jakiś ciekawy sposób promocji wyborów do Parlamentu Europejskiego? Podziel się z nami w komentarzu!

Źródło grafiki: https://pl.freepik.com/

Podobne artykuły

Zostaw komentarz

Strona używa ciasteczek, żeby lepiej dopasować optymalizować content. Akceptuje Więcej