260
Powstał niedawno raport pt. „Chińskie platformy handlowe oczami Polaków” firmy Pollster. Jaki jest stosunek Polaków do tych platform, z jakich korzystamy każdego dnia, robiąc zakupy i dlaczego? Zapraszamy dalej do najważniejszych informacji płynących z raportu.
Wnioski z raportu „Chińskie platformy handlowe oczami Polaków”
Poniżej prezentujemy kluczowe wnioski z raportu, które są istotne z punktu widzenia marketerów i specjalistów zajmujących się sprzedażą:
- Polacy chętnie i często korzystają z chińskich platform zakupowych.
- AliExpress i Temu to dwie platformy, na których Polacy kupują najczęściej i które co dziesiąty pytany w wieku powyżej 15 lat wymienia bez zastanowienia.
- Co czwarty Polak do 34. roku życia być może lub na pewno rozważy zakupy na AliExpress lub Temu.
- Większość klientów chińskich platform e-commerce w Polsce stanowią kobiety. Wśród nich największą grupę stanowią te w przedziale wiekowym od 35 do 44 lat.
- Pomimo rosnącej popularności chińskich sklepów internetowych, Polacy wciąż chętnie korzystają z polskich rozwiązań. Najczęściej wybierają Allegro (89% ankietowanych), a na drugim miejscu plasuje się OLX (53%).
- Do korzystania z AliExpress i Temu przyznało się kolejno 32 i 28% ankietowanych, a z Shein – 19%.
- Z badania wyniknęły 3 główne powody, dla których ankietowani najczęściej dokonują zakupów w Internecie. Są to: możliwość robienia zakupów o dowolnej porze dnia i nocy (65%), opcja kupowania bez wychodzenia z domu (64%), opcja łatwego porównania cen i wytypowania sklepu oferującego najniższą cenę (60%).
- Podczas badania zapytano także o pierwsze wrażenie podczas zakupów na chińskich platformach. 49% ankietowanych zgodziło się, że ceny produktów oferowanych na chińskich platformach e-commerce były atrakcyjne. Z kolei 91% przyznało, że koszty przesyłki były akceptowalne.
- 80% ankietowanych przyznało, że ważnym aspektem dotyczącym robienia zakupów online na w/w platformach okazały się przejrzyste zasady zakupów.
Pełny raport znajdziesz na LinkedInie firmy Pollster. A Ty, jak często korzystasz z Temu, AliExpress czy Shein? Daj znać!
- Chatboty – czym są i co warto o nich wiedzieć?
- Trendy marketingowe 2025 – social media, reklama, e-commerce
- Ile zarabia influencer? Raport Ekonomia twórców po polsku 2024
- ESG i CSR jako kluczowe działania biznesowe firm
- Sextortion – Instagram wprowadza nowe zabezpieczenia