Zero Moment Of Truth (Zerowy Moment Prawdy) to kluczowy moment w całym procesie zakupowym. Pierwszy raz został użyty przez Jima Lecinskiego – dyrektora działu handlowego Google w książce „Winning the Zero Moment Of Truth” z 2011 r. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej na jego temat!
Kiedy następuje moment?
Zerowy Moment Prawdy następuje wtedy, gdy pod wpływem reklamy lub innego przekazu, potencjalny konsument zaczyna interesować się produktem, czyli następuje etap Interest znany z modelu AIDA. Następnie szuka informacji na jego temat, a raczej weryfikuje, czy to o czym dowiedział się z komunikatu, jest zgodne z prawdą. Co ważne, robi to za pośrednictwem Internetu: mediów społecznościowych, for internetowych, portali skupiających recenzje na temat produktów, dlatego że konsument często bazuje na opiniach innych użytkowników. Ponadto zajmuje się też porównywaniem produktów aby wybrać najlepszą (zwłaszcza cenowo) ofertę.
Jak wygrać zerowy moment prawdy?
Przede wszystkim należy dostarczyć klientowi wystarczająco dużo informacji, aby przekonały go do zakupu. Istotne jest również prowadzenie komunikacji – dyskusja, odpowiadanie na komentarze i pytania, wyjaśnianie jak najszybciej wszelkich wątpliwości. W obu tych celach przydadzą się media społecznościowe – Facebook, Instagram, YouTube, ale również prowadzenie bloga firmowego, wysyłka newslettera oraz w działania SEO.