Coraz częściej różnego rodzaju twórcy wrzucają w media społecznościowe treści AI, czyli generowane za pomocą sztucznej inteligencji. Coraz trudniej nam rozróżnić, co jest prawdziwe, a co nie, stąd Meta podjęła decyzję, że zacznie je oznaczać. Co więcej o tym wiemy?
Oznaczanie treści AI
Jak wiemy, treści AI są coraz lepsze i coraz trudniejsze do rozpoznania gołym okiem. Eksperci obawiają się, że AI może być wykorzystywana do celów manipulacyjnych, a luki w programach filtrujących publikowane materiały mogą sobie z tym nie poradzić.
Meta zdecydowała, że od maja tego roku będzie oznaczała treści AI dopiskiem: „Made with AI”. O zmianach poinformowała Monika Bickert, wicedyrektorka odpowiedzialna za politykę treści na platformach społecznościowych Facebook, Instagram i Threads.
Oznaczenie to ma pojawiać się przy każdego rodzaju treści, przy której tworzeniu wykorzystano sztuczną inteligencję. A więc przy dźwiękach, obrazach i nagraniach wideo. Zmiany te Meta zapowiadała już w lutym, a wraz z nią pozostali liderzy rynku nowych technologii, jak Microsoft, Google, OpenAI czy Adobe.
Czy myślisz, że wprowadzone zmiany przyczynią się do tego, że użytkownicy mediów społecznościowych będą bardziej uważnie przyglądać się treściom? Czy trudniej będzie przez to wykorzystywać treści generowane przez sztuczną inteligencję do celów manipulacyjnych? Mamy nadzieję, że tak. Ale jak zawsze sami się o tym przekonamy. Czekamy na wdrożenie tej funkcji i zobaczymy, jakie przyniesie efekty.