Dziś pozycjonowanie strony internetowej (SEO) to must have na liście TO DO właściwie każdej firmy, która prowadzi bloga lub stronę firmową i sprzedaje produkty lub usługi. Przedsiębiorcom zdarza się poszukiwać oszczędności we współpracy z agencją SEO przy pozycjonowaniu strony internetowej i znajdują je w tworzeniu contentu. Jeśli zastanawiasz się, czy warto tworzyć content samodzielnie, czy jednak zostawić to specjalistom, to odpowiedź – mamy nadzieję – znajdziesz poniżej. Zapraszamy do dalszej części artykułu!
Dlaczego nie warto tworzyć samodzielnie contentu SEO?
Wiemy już, że samodzielne tworzenie treści na potrzeby pozycjonowania strony internetowej (artykuły na bloga, stronę internetową, artykuły sponsorowane) może wydawać się oszczędnym rozwiązaniem. W rzeczywistości może jedynie pozwolić zaoszczędzić część pieniędzy. Istnieje kilka istotnych argumentów przemawiających za tym, aby jednak tego nie robić. Dlaczego?
1. Brak specjalistycznej wiedzy o SEO
Nie każdy jest w stanie napisać dobry artukuł “pod SEO”. Tworzenie treści zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek to zadanie wymagające specjalistycznej wiedzy. Nie chodzi tylko o to, aby umieć pisać. Trzeba również rozumieć algorytmy wyszukiwarek, znać najnowsze trendy SEO i techniki optymalizacji, umiejętnie korzystać z narzędzi do wyszukiwania fraz kluczowych, tworzyć nagłówki i meta tagi. Bez tej wiedzy trudno jest stworzyć content, który efektywnie poprawi pozycje w wynikach wyszukiwania.
2. Czasochłonność
Tworzenie dobrego tekstu, zoptymalizowanego pod kątem wyszukiwarek to proces, który wymaga czasu. Twojego albo Twojego copywritera. Delegując to zadanie, Ty lub Twój zespół możecie skupić się na tym, co jest dla Was priorytetem i na czym się znacie.
3. Ryzyko treści o niskiej jakości
Jeśli masz w firmie copywritera, który Twoim zdaniem ma lekkie pióro i naprawdę dobrze pisze, to możesz sądzić, że oddanie mu tego zadania załatwi sprawę. Tymczasem copywriterzy po stronie agencji nie będą mieli lżej, kiedy dostarczysz im taki tekst. Czasem poprawianie jest bardziej żmudne niż pisanie od zera.
Co jednak ważniejsze, nie każdy, kto potrafi pisać, jest w stanie tworzyć angażujące, merytoryczne i zoptymalizowane pod kątem SEO treści. Jeśli nie masz copywritera w zespole, prawdopodobnie będziesz robić to samodzielnie. A to oznacza, że jeśli nie było Ci nigdy po drodze z pisaniem i językiem polskim, to Twoje teksty mogą wyróżniać się brakiem spójności, błędami gramatycznymi czy stylistycznymi, a na tym na pewno ucierpi wizerunek marki. Współczesny użytkownik Internetu jest wymagający i oczekuje treści, które nie tylko odpowiadają na jego pytania, ale także są profesjonalnie napisane.
4. Brak regularności
Działania SEO wymagają regularności, czyli stałego publikowania nowych i wartościowych treści. Dla osób, które zajmują się wieloma aspektami prowadzenia firmy samodzielnie, regularne tworzenie contentu może okazać się wyzwaniem.
5. Ryzyko spięć z agencją
Agencja na pewno rozumie, że pieniądze mogą być problemem dla małych firm. Jednak trudno – jeśli w ogóle – będzie im zaakceptować taki podział obowiązków w Waszej współpracy. Agencje pracują w określony sposób i oczekiwanie na nadesłanie tekstów ze strony klienta (na dodatek wymagających poprawy) może zupełnie zaburzyć ich harmonogram. To wpłynie nie tylko na jakość usług, ale i efekty działania, za które trudno Ci będzie wziąć pełną odpowiedzialność, jeśli nie znasz specyfiki tekstów „pod SEO” i czynników, które wpływają na efekty pozycjonowania.
Content pod pozycjonowanie strony internetowej lepiej zostawić agencji
Jak ustaliliśmy, samodzielne tworzenie contentu SEO może być kuszące. Zwłaszcza kiedy ten obszar współpracy z agencją nie należy do najtańszych, a te środki mógłbyś przeznaczyć już teraz na – Twoim zdaniem – bardziej palące rzeczy. Wierzymy jednak, że warto tego unikać. Dla dobra swojej firmy i relacji z agencją. Powierzenie tego zadania profesjonalistom może przynieść lepsze rezultaty, pozwoli oszczędzić czas i zwiększyć szanse na sukces kampanii SEO. Daj znać, co o tym sądzisz!