fbpx

APIC Kotlera – EPICka teoria marketingowa

by Sandra PRO
Aida

Philip Kotler to guru marketingu, który stworzył wiele teorii, zasad i metod wspomagania biznesu od strony marketingowo-ekonomicznej. Jedną z nich jest APIC (akronim słów Analysis, Planning, Implementation, Control).

Teoria APIC zawarta w książce Kotlera Marketing Management mówi, by podchodzić do planowania marketingu jak do procesu:

Analysis (Analiza)

Proces audytu i analizy należy przeprowadzać tak, aby prowadził do wstępnego planowania biznesowego i ustalenia celu.

Planning (Planowanie)

Na tym etapie opracowywany jest plan marketingowy. Obejmuje wyniki działań audytowych i analitycznych wraz z celami marketingowymi, strategią marketingową i ogólnymi planami taktycznymi. Działania te są spójne z ogólną misją firmy, strategiami i celami.

Implementation (Wdrożenie)

Ten etap dotyczy mix marketingowego i promocyjnego. Obejmuje również komunikację i dostarczanie działań wynikających z planów medialnych.

Control (Kontrola)

Dzięki kontroli badana jest ogólna wydajność w osiąganiu celów. Wykorzystuje się przy tym szereg wskaźników, takich jak dobrze spełnione oczekiwania klientów, mocne i słabe strony firmy, możliwe osiągnięcia w przyszłości oraz dodatkowe, potrzebne działania. Informacje otrzymane na etapie Kontroli wracają do ogólnego cyklu planowania i realizacji. Zmiana i adaptacja cyklu planowania jest procesem ciągłym.

0 Komentarz

Podobne artykuły

Zostaw komentarz

Strona używa ciasteczek, żeby lepiej dopasować optymalizować content. Akceptuje Więcej