Błękitny ocean. Dlaczego warto żyć w zgodzie ze swoją konkurencją?

by Sandra PRO
Błękit

Strategia błękitnego oceanu w ekonomii i w zarządzaniu oznacza poszukiwanie oraz zajmowanie niezagospodarownych jeszcze rynków, aby z nikim nie konkurować o pozycję lidera. Jednak powiedzmy sobie wprost: trudno jest znaleźć lub stworzyć samemu taki obszar, dlatego konkurencja jest czymś, czego zwykle nie da się uniknąć. Lepiej żyć w zgodzie z konkurentami – zwłaszcza w branży marketingowej. Dlaczego i jak to zrobić? Czytaj dalej!

Dlaczego warto żyć w zgodzie?

Branża marketingowa jest pełna specjalistów w różnych obszarów: SEO, content, social media, e-mail lub influencer marketing itp. Od doświadczonych marketerów, którzy są profesjonalistami w swoich dziedzinach, można się wiele nauczyć, zwłaszcza gdy realizują działania dla klientów, do których również chcemy trafić. 

Kluczowe są kontakty

Ponadto kontakty w branży marketingowej są ogólnie czymś cennym. Dzięki nim możesz nawiązywać współprace, zdobywać klientów czy uczestniczyć (lub nawet być prelegentem) w wydarzeniach. Wspólna praca przy ciekawej marce może także przynieść więcej zleceń. Dodatkowo jest to dobry sposób na wymianę doświadczeń. 

Przedsiębiorca, który żyje w zgodzie ze swoją konkurencją, szanuje ją i nie sabotażuje, zyskuje na marce. Staje się dojrzały, uczciwy i godny zaufania – także dla potencjalnych klientów. Możesz nawet jej w czymś pomóc – wzajemne wsparcie z pewnością pozytywnie przełoży się na Twój wizerunek w branży i poza nią.

Prawie błękitny ocean
Prawie błękitny ocean

Podobne artykuły

Zostaw komentarz

Strona używa ciasteczek, żeby lepiej dopasować optymalizować content. Akceptuje Więcej