Personalizowanie treści w Internecie nie dziwi nas już wcale. Wszystkie aplikacje i strony internetowe zbierają o nas dane, aby ich właściciele mogli później wykorzystywać je do celowego i bardziej świadomego kierowania odpowiednich reklam. Niestety, dostęp do coraz bardziej zaawansowanych narzędzi i danych, a także pojawiające się co jakiś czas dodatkowe zmiany – np. prawne, dotyczących danych osobowych – sprawiają, że personalizacja reklam wciąż nie jest idealna.
Zapraszamy do najważniejszych wniosków, płynących z raportu The push and pull of personalization. How consumers perceive personalization across marketing and advertising, opracowanego przez firmę Epsilon.
Wniosku z raportu
Czy nowoczesna technologia i dostęp do większej ilości danych sprawił, że personalizacja reklam jest lepsza i odczuwalna dla odbiorców? Kiedy reagują oni na przekazy reklamowe? Sprawdź najciekawsze wnioski płynące z raportu.
- 65% badanych twierdzi, że marki w ciągu ostatnich kilku lat coraz lepiej radzą sobie z personalizacją reklam i działań marketingowych,
- 91% respondentów odpowiedziało, że codziennie dociera do nich przynajmniej jedna nietrafiona reklama,
- 61% respondentów angażuje się w przekaz marketingowy, kiedy reklama prezentuje produkt, który jest im potrzebny lub przez nich pożądany,
- 60% badanych podejmuje się interakcji z przekazem marketingowym lub reklamą, kiedy zna i lubi markę,
- 41% badanych odpowiedziało, że ich zaangażowanie związane było z wykreowanym w reklamie klimatem – treścią, obrazem czy tekstem,
- 25% respondentów odpowiedziało, że zareagowało na reklamę, ponieważ poczuli, że marka jest dopasowana do ich zainteresowań i preferencji.
Jak widać, personalizacja reklam, która czasami nas niepokoi lub nawet drażni, sprawia niekiedy, że możemy także dokonać bardziej trafionych zakupów. O ile rzeczywiście informacje o nas, które gromadzą firmy e-commerce, odzwierciedlają nasze potrzeby zakupowe.
Głęboko wierzymy, że dostarczane dane o użytkownikach można wykorzystać naprawdę dobrze. Cieszymy się, że odbiorcy reklam widzą coraz lepszą ich personalizację, choć i nam zdarza się widzieć niedopasowane do nas przekazy marketingowe. A Tobie? Daj znać, jakie są Twoje odczucia na temat reklam w sieci.
- Unijne rozporządzenie DMA – Meta aktualizuje swoje komunikatory
- Reklama OOH – czym jest i w jaki sposób działa?
- YouTube – nowe narzędzia do walki z deepfake’ami i treściami AI
- Freelancer w marketingu – to warto wiedzieć, chcąc nim być
- Marka premium a marketing – to warto wiedzieć