Pocałunek marketera: KISS, czyli Keep It Simple Stupid

by Sandra PRO
Simple

Reguła Kiss (Keep It Simple Stupid) to reguła głosząca stosowanie jak najbardziej prostych rozwiązań – także w marketingu. Zasada KISS hołduje minimalizmowi i powrotowi do prostoty. To trochę jak „mniej znaczy więcej”, z tym że mniej można też zastąpić słowami „prościej”, „zrozumialej”, „zwyczajniej”. Marketerzy chętnie korzystają z tej zasady, ponieważ wiedzą, że użytkownicy cenią takie nieskomplikowane rozwiązania, z których mogą skorzystać szybko i bezproblemowo.

Zastosowanie reguły KISS

Reguła KISS najczęściej ma zastosowanie podczas tworzenia stron internetowych. Białe tło, czarna, klasyczna czcionka, prosty szablon umożliwiający łatwą nawigację oraz znalezienie wszelkich potrzebnych informacji o firmie czy produkcie – coś Ci to mówi? Dzięki temu, że użytkownik nie będzie mieć kłopotu z korzystaniem ze strony w każdym jej aspekcie, będzie dla niego w 100% czytelna i przejrzysta, istnieje większe prawdopodobieństwo, że wykona pożądaną akcję.

Copywriting a KISS

Kolejnym obszarem marketingu, w którym KISS spełnia swoją funkcję, jest copywriting (także w social mediach). Kreatywność w tym aspekcie jest jak najbardziej wskazana – ale jeśli komunikat, czyli w tym przypadku tekst, nie trafi do odbiorcy, to nie będzie efektywny. Dlatego należy pisać konkretnie, zwięźle, bez owijania w bawełnę i z wykorzystaniem języka korzyści. Trzeba też pamiętać o dostosowaniu komunikacji do swojej grupy docelowej.

Podobne artykuły

Zostaw komentarz

Strona używa ciasteczek, żeby lepiej dopasować optymalizować content. Akceptuje Więcej