„Drucker o marketingu” Williama A. Cohena

by Sandra PRO
Drucker

Peter Drucker to niekwestionowany ekspert od zarządzania, jeden z najwybitniejszych teoretyków tej dziedziny w XX wieku. Nie zdziwiłoby więc mnie to, gdyby ktoś napisał książkę o nim w kontekście zarządzania. A tu proszę – „Drucker o marketingu”. Jak widać, austriacki ekspert cechował się znacznie szerszą wiedzą, którą Cohen – jego oddany uczeń – postanowił zebrać w całość i wydać.

Warto zauważyć, że książka ma w zamiarze przyciągnąć już od samego wstępu, ponieważ przedmowę napisał sam Philip Kotler. Legenda marketingu, która wypowiada się pozytywnie o tej pozycji, oddziałuje na wyobrażenia czytelnika na temat całości i przekłada się na jego (dobrą) ocenę. Ciekawy zabieg marketingowy w książce o marketingu.

Książka jest bez wątpienia pozycją obowiązkową w biblioteczce każdego marketera, bez względu na to, czy zajmuje się marketingiem offline czy online. Zawiera przemyślenia, koncepcje i wskazówki na temat takich obszarów wiedzy marketingowej, jak innowacje i przedsiębiorczość, strategia marketingowa, przedstawienie nowego produktu i usługi oraz etyka działań marketingowych. Mówi m.in. o tym, że generowanie zysku nie jest głównym celem biznesu, marketing wchodzi w skład najważniejszych funkcji przedsiębiorstwa, nie warto kupować klientów, a sprzedaż nie zawsze idzie w parze z marketingiem (co wydaje się stwierdzeniem kontrowersyjnym nawet w dzisiejszych realiach).

Można docenić również fakt, iż autor – czyli William Cohen – nie wysuwa swoich wniosków na pierwszy plan, a delikatnie schodzi w bok, oddając całą scenę Druckerowi. Tym samym czytelnik ma możliwość wysuwania własnych spostrzeżeń.

Podobne artykuły

Zostaw komentarz

Strona używa ciasteczek, żeby lepiej dopasować optymalizować content. Akceptuje Więcej