Antydekalog w wersji Kotlera: 10 grzechów marketingu

by Sandra PRO
Kotler

Philip Kotler – ekonomista, matematyk i niekwestionowana legenda marketingu. W swojej książce Dziesięć śmiertelnych grzechów marketingu wymienił 10 najczęstszych błędów popełnianych przez przedsiębiorstwa w trakcie planowania oraz przeprowadzania działań marketingowych. Zebrałam je dla Ciebie poniżej. Sprawdź koniecznie i wyciągnij z nich dla siebie jak najwięcej.

  1. Firmy niedostatecznie skupiają się na rynku oraz klientach. Brakuje wnikliwego rozpoznania rynku, jego sektorów i ich hierarchizacji z perspektywy przedsiębiorstwa.
  2. Firmy nie rozumieją swoich potencjalnych klientów. Nie wykonują stosownych badań, aby rozpoznać ich potrzeby, oczekiwania i pozyskać informacje na ich temat.
  3. Firmy w nieprawidłowy sposób obserwują swoją konkurencję. Nie wiedzą, jak uzyskać nad nią przewagę, ponieważ nie mają wystarczających danych. Ponadto skupiają się na najbliższym otoczeniu konkurencyjnym, zamiast patrzeć szeroko.
  4. Firmy błędnie kierują swoimi relacjami z zainteresowanymi stronami. W przedsiębiorstwach panują niepoprawne relacje i występuje niezadowolenie ze współpracy.
  5. Firmy nie poszukują nowych okazji i szans. Realizacja słabych pomysłów, trzymanie się utartych i mało interesujących dla klientów schematów, mało oszczędności oraz marnotrawstwo, np. na etapie produkcyjnym, to główne błędne działania w tym aspekcie.
  6. Firmy nie przykładają się do planowania marketingowego. Brakuje w nim różnych elementów, np. analizy SWOT lub logiki.
  7. Firmy nie określają polityki produktów i usług. Aby temu przeciwdziałać, należy wprowadzić system, który będzie monitorował i oceniał produkty/usługi.
  8. Firmy nie skupiają się na budowie marki oraz kształtowaniu komunikacji z odbiorcami. Firma niczym się nie wyróżnia i nie przyciąga tym samym klientów.
  9. Firmy nie są dobrze zorganizowane. W tym aspekcie chodzi o niezorganizowanie ze strony pracowników różnego szczebla w dziale marketingu.
  10. Firmy nie korzystają prawidłowo z technik informacyjnych. Mają przestarzałe sposoby na pozyskiwanie informacji o klientach, które nie obejmują mediów społecznościowych, jak i całego internetu.

Podobne artykuły

Zostaw komentarz

Strona używa ciasteczek, żeby lepiej dopasować optymalizować content. Akceptuje Więcej