Chińskie platformy handlowe w oczach Polaków

by Redakcja Marketing PRO
Chińskie platformy zakupowe w oczach Polaków - sprawdź wnioski z raportu.

Powstał niedawno raport pt. „Chińskie platformy handlowe oczami Polaków” firmy Pollster. Jaki jest stosunek Polaków do tych platform, z jakich korzystamy każdego dnia, robiąc zakupy i dlaczego? Zapraszamy dalej do najważniejszych informacji płynących z raportu.

Wnioski z raportu „Chińskie platformy handlowe oczami Polaków” 

Poniżej prezentujemy kluczowe wnioski z raportu, które są istotne z punktu widzenia marketerów i specjalistów zajmujących się sprzedażą:

  • Polacy chętnie i często korzystają z chińskich platform zakupowych.
  • AliExpress i Temu to dwie platformy, na których Polacy kupują najczęściej i które co dziesiąty pytany w wieku powyżej 15 lat wymienia bez zastanowienia.
  • Co czwarty Polak do 34. roku życia być może lub na pewno rozważy zakupy na AliExpress lub Temu.
  • Większość klientów chińskich platform e-commerce w Polsce stanowią kobiety. Wśród nich największą grupę stanowią te w przedziale wiekowym od 35 do 44 lat.
  • Pomimo rosnącej popularności chińskich sklepów internetowych, Polacy wciąż chętnie korzystają z polskich rozwiązań. Najczęściej wybierają Allegro (89% ankietowanych), a na drugim miejscu plasuje się OLX (53%).
  • Do korzystania z AliExpress i Temu przyznało się kolejno 32 i 28% ankietowanych, a z Shein – 19%.
  • Z badania wyniknęły 3 główne powody, dla których ankietowani najczęściej dokonują zakupów w Internecie. Są to: możliwość robienia zakupów o dowolnej porze dnia i nocy (65%), opcja kupowania bez wychodzenia z domu (64%), opcja łatwego porównania cen i wytypowania sklepu oferującego najniższą cenę (60%).
  • Podczas badania zapytano także o pierwsze wrażenie podczas zakupów na chińskich platformach. 49% ankietowanych zgodziło się, że ceny produktów oferowanych na chińskich platformach e-commerce były atrakcyjne. Z kolei 91% przyznało, że koszty przesyłki były akceptowalne. 
  • 80% ankietowanych przyznało, że ważnym aspektem dotyczącym robienia zakupów online na w/w platformach okazały się przejrzyste zasady zakupów.

Pełny raport znajdziesz na LinkedInie firmy Pollster. A Ty, jak często korzystasz z Temu, AliExpress czy Shein? Daj znać!

Podobne artykuły

Zostaw komentarz

Strona używa ciasteczek, żeby lepiej dopasować optymalizować content. Akceptuje Więcej