Wynagrodzenia w branży marketingowej – raport SAR 2024

by Redakcja Marketing PRO
Wynagrodzenia w branży marketingowej - raport SAR 2024.

Jedni mówią o pieniądzach, a drudzy nie, jednak każdego pracującego człowieka one dotyczą. Sprawdźmy więc, co na temat wynagrodzeń w branży marketingowej mówi najświeższy raport SAR. 

Wynagrodzenia w branży marketingowej

Na początek kilka podstawowych informacji na temat raportu SAR, na którym bazujemy:

  • badanie zleciło Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR,
  • wykonało je WTW Consulting,
  • w badaniu wzięło udział prawie 100 podmiotów branży komunikacji marketingowej,
  • przeanalizowano 7315 danych płacowych.

Jak wyglądały stawki w branży komunikacji marketingowej w 2023 roku?

Z raportu wynika kilka kluczowych kwestii:

  • Wzrost stawek godzinowych i wynagrodzeń w tej branży nie nadążał za inflacją – przeciętny wzrost stawek wynagrodzeń wyniósł 8% w 2023 roku.
  • Jeśli chodzi o plany budżetowe na rok 2024, podmioty w ujęciu mediany zadeklarowały, że w tym roku zwiększą budżet na wynagrodzenia o 7% dla obecnych pracowników.
  • Porównanie płac kobiet i mężczyzn zatrudnionych w branży (bez względu na zajmowane stanowisko) wykazało, że kobiety otrzymują średnio o 11% mniejsze wynagrodzenie na UoP i o 14% na umowach B2B. Z kolei według standardu Equal Pay – luka płacowa w tej branży wynosi 1% na UoP i -4% na umowach B2B (kobiety zatrudnione na UoP zarabiają o 1% mniej niż mężczyźni, a na umowach B2B na tych samych stanowiskach średnio o 4% więcej).
  • Według raportu, stawki godzinowe rosną tak samo, jak poziom budżetów na wynagrodzenia, co oznacza, że całość wzrostu stawek jest przeznaczona na wzrost wynagrodzeń.
  • Agencje mierzą się obecnie z wieloma wyzwaniami, które wynikają przede wszystkim z dynamicznych zmian na rynku

Mediany miesięcznego gwarantowanego wynagrodzenia brutto na umowie o pracę

Jak wyglądają wynagrodzenia w branży marketingowej? Poniżej przedstawiamy kilka przykładów stanowisk i ich gwarantowanych wynagrodzeń brutto w przypadku umowy o pracę:

  • Media manager (planning/buying): 13 000 zł brutto
  • Senior media planner/buyer: 9 700 zł brutto
  • Media planner/buyer: 7 400 zł brutto
  • Social media planner/buyer: 7 200 zł brutto
  • Senior copywriter: 13 000 zł brutto
  • Copywriter: 8 650 zł brutto
  • Graphic designer: 7 000 zł brutto
  • Senior graphic designer: 9 160 zł brutto
  • Project manager: 9 000 zł brutto

Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów, cały raport znajdziesz do pobrania na oficjalnej stronie SAR.

Podobne artykuły

Zostaw komentarz

Strona używa ciasteczek, żeby lepiej dopasować optymalizować content. Akceptuje Więcej