fbpx

Co to jest Employee Advocacy i czy to działa?

by Patrycja Grabarska

Potencjał

Pracownicy są najważniejszym kapitałem w twojej firmie – to często powtarzany fakt. Czy zdajesz sobie sprawę, że mogą być także najlepszymi ambasadorami marki? Poprzez autentyczny głos w mediach społecznościowych oraz zasięgi, budują świadomości twojego brandu, o ile prowadzisz profil firmy na LinkedIn i Facebook, a pracownicy oznaczyli, gdzie pracują.

A ty bardziej ufasz rekomendacji znajomego czy reklamie?

Employee Advocacy (EA) to z definicji, współpraca przy budowanie marki pracodawcy, poprzez działania pracowników w ich sieciach społecznościowych. Publikując posty i artykuły, angażując się w komentarzach i polecając treści kolegów, pracownicy budują pozytywną świadomość marki firmy, stając się jej ambasadorami w sieci. Gdy komunikuje się z nami człowiek a nie marka, informacja jest postrzegana jako bardziej autentyczna i organiczna, zaś potencjalni klienci częściej jej ufają.

Dotarcie

Media społecznościowe pozwalają na szerokie dotarcie z przekazem, dzięki stosunkowo niewielkiej liczbie osób, wzmacniających komunikację. Przykładowo, jeśli twoja firma ma 50 pracowników z siecią społecznościową 500 osób każdy, to ich potencjalny zasięg wynosi 25 000. To właśnie ten potencjał sprawia, że Employee Advocacy może być tak skuteczne. Dodatkowo publikacje pracowników są częściej komentowane i polecane niż treści marketingowe, co powoduje, że rozchodzą się organicznie i mogą dotrzeć do o wiele większej grupy. Dlatego warto uczynić program EA elementem komunikacji marketingowej w social mediach.

LinkedIn powstał jako portal do szukania pracy i choć już dawno zdecydowanie rozszerzył swoje funkcje, wciąż wiele osób w tym celu się na niego loguje. Budując swoją markę na tej platformie, stajesz się bardziej widoczny dla poszukujących zatrudnienia. A gdy mówią o twoim brandzie pracownicy, to dodatkowo budują tzw. Employer Branding, czyli twój wizerunek jako pracodawcy. Aplikujący również oceniają informację od osób zatrudnionych wewnątrz organizacji, jako bardziej wiarygodne od tych publikowanych przez firmę. Dlatego program EA, staje się dodatkowym atutem także na rynku HR. Potencjalni pracownicy mogą poznać kulturę organizacji, przyszłych kolegów i szefów, którym będą podlegali oraz projekty, do których mogliby dołączyć. Podsumowując można powiedzieć, że Employee Advocacy to organiczny Employer Branding oparty o Personal Branding pracowników

Korzyści

Program Employee Advocacy, może przynieść interesujące efekty postrzegania marki, przez potencjalnych klientów, specjalistów czy przyszłych pracowników.

1. Wspólna wygrana

W Employee Advocacy, pracownik buduje swoją markę i już jako ekspert/ambasador wpływa na markę reprezentowanego brandu. Publikując na swoim profilu w social mediach, pracownicy podnoszą swoje kompetencje, nabywają nowych umiejętności, jednocześnie docierając do szerszego grona odbiorców, ponieważ ich sieci społecznościowe mają 10-krotnie większy zasięg niż profile firmowe (http://https://www.socialreport.com/insights/article/115002487983-How-To-Involve-Your-Employees-In-Your-Social-Media-Marketing)

2. Autentyczny głos

Posty publikowane przez ludzi są odbierane, jako znacznie bardziej naturalne, niż komunikaty marketingowe. Ludzie łatwiej wchodzą w interakcje ze znajomymi niż z markami, chętniej zostawią komentarz lub lubią wpis. Treści udostępniane przez
pracowników generują aż 8 razy większe zaangażowanie niż informacje zamieszczane przez marki

3. Employer Branding

Obecnie wiele firm ma problemy ze znalezieniem odpowiednich ekspertów. Employee Advocacy, może być jedną z odpowiedzi na poszukiwanie talentów. Jeśli widzimy, że koledzy po fachu są zadowoleni z pracy, nienachalnie dzielą się tym co dzieje się w zespołach projektowych i jakim wyzwaniom stawiają czoła, to dużo chętniej dołączą do takiego zespołu. Między innymi dzięki wstępnemu poznaniu współpracowników czy szefa, przez social media. Informacja z kim, dla kogo i nad czym będą pracować, może zdecydowanie ułatwić podjęcie decyzji o zmianie. Jak wskazują badania 58% osób
chętniej wybierze firmę, której pracownicy wypowiadają się w social mediach – https://business.linkedin.com/content/dam/me/business/en-us/talent-solutions/products/pdfs/turning-employees-into-brand-advocates.pdf

Przytoczyłem 3 istotne powody, dla których warto stworzyć program Employee Advocacy w organizacji. Jeśli jesteś gotowy, aby zbudować zespół pełen ambasadorów marki i obserwować jej rozwój, zacznij jak najszybciej. Niezależnie od tego, czy celem programu wspierania pracowników jest przyciągnięcie najlepszych talentów, czy dotarcie do nowych klientów, warto by ambasadorzy pozytywnie wpłynęli na twoją firmę również w social mediach, są przecież najważniejszym kapitałem w twojej firmie.

0 Komentarz

Podobne artykuły

Zostaw komentarz

Strona używa ciasteczek, żeby lepiej dopasować optymalizować content. Akceptuje Więcej